tisdag 16 oktober 2007

Camera Catwalk




Jag har hela mitt fotografiska liv beundrat många storformatsfotografer, Weston (far och son), Ansel Adams naturligtvis och Avedon vars utställning jag såg för några veckor sedan, Sally Mann, Joel Meyerowitz mfl bara för att nämna några.
Själv har jag tre storformatskameror, en gammal fin trä Zsabad plus en Linhof Kardan Bi och vidvinkel monstret Cambo Wide, alla 9x12:or. Jag har ägt dom i över tjugo år men bara tagit några enstaka bilder med dom då och då under åren, och nu tror jag inte att det kommer att bli flera bilder...men dom är snygga att titta på alla tre "amazing workmanship"!

Vid lunchen idag diskuterade min fru och jag domslutet i Stureplansrättegången och hon tyckte man skulle låsa in dom på livstid "Bara för att man varit inne i en godisbutik en gång och gottat betyder inte att man utan lov får äta upp allt nästa gång man kommer dit".
Hon är hård och besynnerlig...

Konst är en slags sjukdom.
/Giacomo Puccini

Inga kommentarer: