onsdag 10 oktober 2007

"Hemmahos"




Hemresan närmar sig, på söndag eftermiddag bär det av mot Stockholm igen.
Jag har tagit några "hemmahos" bilder hos Christer idag som jag photoshoppat lite, överst är "före" (helt obehandlad). Båda kan ses lite större vid klick på bild!

Måste återkomma lite om Avedon på Louisiana igen. Jag köpte den utmärkta utställningskatalogen som sammanfattar Avedons produktion (1946-2004) dessutom i fantastiskt bra tryck. Tittar i den nästan varje dag. Boken/katalogen kostar 500 svenska (lite blodigt).
Original är alltid bäst så ett besök på utställningen rekommenderas!
Salman Rushdie porträttet från 1994 var en av de starkaste "kändis" bilderna på utställningen tycker jag, men bäst gillade jag ändå hans porträttserie "In the American West".
Avedon på Lousiana Museum

"You don't take a photograph, you make it."...som gamle Ansel Adams så vist sa.

Inga kommentarer: