onsdag 31 oktober 2007

Kampens månad...




"Det är strax November, kampens månad. Livet är alltid en kamp, men november är som fyraslaget på natten. Det är då fåglarna tystnar, då folk dör på sjukhusen, då mardrömmarna ger upp. Då man sjunker in i ett tungt mörker. När jag skriver det här sjunger Janis Joplin: Oh lord, by me a Mercedes Benz....det är vad det handlar. Överleva, överleva. Träffade en kompis igår. Han sa: Jag tänker på döden varje dag. Jag tänkte efter, svarade: Det gör jag med."
Det här läste jag nyss i Micke Bergs blog och det är bara att hålla med.

Besök gärna hans hemsida och titta på hans stora produktion.

Jag hörde på nyheterna att försäkringsbolagen har börjat ta mera betalt för sina försäkringar av dom som har betalningsanmärkningar hos fogden...va fan är det som håller på att hända i det här landet. Nån försäkringsgubbe påstod att dom som har betalningsanmärkningar oftare råkar ut för olyckor. Om dom nu kört en samkörning med skatteverket och fogden kommer dom säkert snart att hitta på att tex komunalanställda också är mer olycksbenägna eller kanske fotografer...

Bilderna: I natt har jag arbetat med en fotoillustration i Photoshop och LucisArt. Jag börjar komma underfund med LucisArt pluggen nu efter ett par dagar och nätters träning, men jag har en bit kvar fortfarande...fortsättning kommer!
För att lätta upp lite inför det kommande novembermörkret tar jag också med en bild på orkide jag tog häromdagen.

Only when we are no longer afraid do we begin to live...

Inga kommentarer: