söndag 9 september 2007

Gamla fina arbetskamrater


Jag har just bestämt mig för att sälja alla min airbrushsprutor. Ett gäng gamla fina arbetskamrater som legat nerpackade nu ett antal år. Och det är ju synd att dom bara skall ligga oandvända.

Här är hela gänget:
1&2 Devilbiss Aerograph Super 93e. Handgjorda för högsta driftsäkerhet och precision. med fixerad 5cc färgkopp.
3. Olympos Airbrush Type HP-100B / 0.2 mm . Syverän spruta för finare detaljarbeten mellan 0,6 till 25 mm. Fixerad 1cc färgkopp (oandvänd).
4. Paasche AB Turbine. Turbodriven specialspruta för extra fina presitions och detaljarbeten. Med denna spruta kan man göra hårfina linjer.
5. Rotring Airbrush. Specialdesignad spruta med utbytbar färgkopp och med 2 olika munstycken 0.2 + 0.4 mm (oandvänd)
6. Paasche Airbrushset Type VL. Passar för alla typer av media. Förpackningen innehåller Airbrusch 0.5 mm, extra munstycken 0.75 och 1.00 mm, 7 ml färgkopp, 3 glasbehållare, slang mm (oandvänd)

Kanske jag kan hitta någon som fortfarande håller på med det gamla fina hantverket, vi får se hur det går. Hjälmar, motorcycklar och bilar m.m. kan man i alla fallinte ännu airbrushmåla digitalt.
Större bild finns här: Alla sprutor

1 kommentar:

Nicklas sa...

Hej Bernt.

Har du kvar Rotring airbrushen?

Är intresserad i så fall.

Min Email: nicklastattoo@gmail.com

/Nicklas