tisdag 11 september 2007

Mera Photoshopping


Idag har jag arbetat vidare med (LucisArt) retusch i Photoshop och tycker att det nu börjar likna någonting. Jag eftersträvar alltså inte någon realistisk verklighet här utan snarare tvärtom. När jag har hittat fram till det jag vill ha kan det vara rätt effektfullt att jobba med i mina fotoillustrationer Jag har fortfarande inte originalpro-
grammet och jobbar därför lågupplöst på skärmdumpar mellan varje steg. Det blev ca 10 steg med olika styrka, softningar och toningar plus lite airbrush i slutändan.
Inspiration till den här tekniken är naturligtvis Dave Hill gå gärna och titta på hans arbeten.
Det här är ett av mina barnbarn (jag har tre) och det är hennes senaste skolfoto, som jag tycker är ganska dåligt. Jag förstår inte hur fotografen har tänkt här när han gjort skuggsidan så mörk och hård, det passar inte på så här unga människor...Det var allt för stunden så over and out från Dalagatan!
Större bild här: Josephine

Inga kommentarer: