fredag 14 september 2007

Äntligen fredag...



Det här är en bild från mitt senaste besök hos min vän Christer i Skåne. Härliga "gubbar" Christer och Hannibal som hänger med och ständigt är i kontakt med yttervärlden.

På fredagskvällen bubblar det i blodet, man är kåt
vi skulle gå på Vågen och dansa oss en låt
vi grundade med groggen, Greven, Plast och jag
och fredagsdrömmen växte om en flicka varm och glad

Livet är en fest
Håll mä om dä folk och fä
Men om livet är pest
Fyllan värmer bäst
(Ulf Dageby 1972)

PS! Efter mitt besök hos LP-Foto igår upptäckte jag bla att den Leica Summilux 35 mm jag sålde när jag köpte min lägenhet hade stigit med det tredubbla men å andra sidan har min lägenhet stigit med minst det tiodubbla...vansinnig värld man/vi lever i.

Trevlig Fredag!

Inga kommentarer: