fredag 14 september 2007

One image a day keep the doctor away...



Jag jobbar varje dag med mina bilder, ibland rena foton ibland illustrationer. Jag är ju ingen ren fotgraf utan mera "bildmakare" och ser därför själva fotograferingen mera som ett grundmaterial för att göra någonting utav. Ibland blir det slumpartat men lika ofta har jag en idé som jag vill förverkliga. Ofta provar jag olika tekniker beroende på vilket slutresultat jag vill ha.
Just den här bilden tog jag i våras för att tala om var och när och hur länge jag skulle ha semester. Då var bilden rent fotografisk nu har jag gjort den mera som en illustration. Tre fyra timmars arbete i Photoshop med en hisklig massa lager och masker, airbrush m.m...
Nu är klockan strax 03.35...så jag säger god natt!
Vi synes!

Inga kommentarer: