tisdag 11 september 2007

Kamerasnack...


Igår brände jag av lite bilder på en av mina gamla kameror som jag ev tänker sälja. Kameran heter Cambo Wide och är en vidvinkel-storformatskamera med filmformat 9x12 cm. Jag köpte den någongång på 80-talet men de senaste tio åren har den bara stått oandvänd i mitt kameraskåp. Jag har två gluggar till den, en 47 mm plus en 65 mm båda Super Angulon. Spegelsökare (den stora saken baktill) och ett filmmagasin för 120 film (6x12 cm). Vanliga 9x12 cm bladfilmskassetter passar också till den. Vet inte om den går att sälja överhuvudtaget, tror nog det kan bli svårt att få hyggligt betalt för den i varje fall här i Sverige. Jag goglade lite och såg att priset på en ny (med två gluggar) ligger runt 7-8000 USD...shit!
Vi får se vad som händer...Större bild här: Cambo Wide

Inga kommentarer: