tisdag 25 december 2007

Dan efter...

Jag och min fru tillbringade julafton hos min dotter och hennes familj.
Det var lugnt och fint, massor av god julmat och trevliga samtal. Barnbarnen var naturligtvis uppspelta och tyckte att ätandet tog alldeles för lång tid och dessutom sen behöva sitta och titta på tecknad film en timme innan klapputdelningen.
Vi hade fått skjuts ut tidigare på eftermiddagen av vår son till dotterns radhus i Tullinge, sonen åkte efter några timmar hem till sin familj. Vi blev kvar till kvällen och tog oss sen hem till stan med pendeln och sen en snabb promenad i blåsten från Karlberg station till Dalagatan...och inga objudna gäster hade hälsat på. Kameran fick vila på julafton.



Det bästa med mellandagarna är att man då och då kan gå ut i köket och plocka åt sig en tallrik med lite av varje. Bilden ovan från dagens lunch.


Veckorna före jul har det ju rasat in kilovis med julreklam i brevlådan och morgontidningen har varit fylld med julannons och bilagor...köpruschen har också varit värre än vanligt tycker jag. Jag brukar helst inte ge mig ut på stan de här veckorna, julklapparna till barnbarnen har min fru handlat.
Hittade ovanstående annons från Teknikmagasinet i DN häromdagen.
"Make an EXACT Vibrating Rubber Copy of Your PENIS"
Så nu kan alla vi män göra en exakt kopia av vår "Willy" och ge till vår fästmö, fru eller vän.
...Teknikmagasinet har breddat sitt sortment.

Det är bara att luta sig tillbaka.....Trevlig Fortsättning!

Inga kommentarer: