tisdag 11 december 2007

Inbjudan från Sagreb...



Idag fick jag ett mejl från ett internet magasin (E-zine) som undrade om jag hade lust att vara med med en bild i deras nästa nummer som skall komma ut i slutet av december. Magasinet planerar också en stor internationell fotoutställning i Sagreb under våren och om jag vill vara med där så önskar dom en högupplöst bild (300dpi/30cm).
Bilden här ovan är tagen i mitten på 60-talet och på diafilm. Jag har scannat den på min ganska enkla "flatbäddare" tidigare och det räcker ju bara till för nätpublicering. Eftersom jag tycker att det känns lite hedrande att dom bjudit in mig och att det vore kul att få vara med där så får jag på något sätt fixa en högupplöst scanning av diat.
Originaldiat är i mellanformat och rätt mycket påverkat av tidens tand, ganska urblekt och har ett ganska så kraftigt rödstick, men jag ska i alla fall göra ett försök.
Man får väl trolla lite i Photoshoppen efter scanningen...jag återkommer i ärendet!

Länk till magasinet där det finns en hel del fina bilder att titta på: BULB Magazine

"An artist is someone who produces things that people don't need to have but that he - for some reason - thinks would be a good idea to give them" - Andy Warhol

1 kommentar:

Anonym sa...

hej BC!

Om du inte skulle hitta ngt ställe att scanna in bilden på kan jag göra det ifall du skulle vilja.
Jag har massa superscannrar på skolan.

Bra att veta om du behöver en b-plan.


Varma hälsningar
/johanstrindberg
johanstrindberg.se