torsdag 6 december 2007

Det lackar mot jul...


Dagarna går snabbt nu så här mot årets slut, men nån vinter verkar vi inte få, idag var det 10+ här i stan.
Har varit på väg till Ikea nu i två dagar för att köpa några ramar men av någon konstig orsak så vill inte min kropp lämna lägenheten.
Några nya bilder har det inte blivit på ett tag nu och jag känner mig inte alls sugen att ta upp kameran heller. Helst skulle jag vilja gå i ide och vakna upp någongång i mars april när ljuset och värmen kommer tillbaka.....
Bilden... vårlunch första öppna dagen på Rosendals Värdshus.




Nu till något helt annat...
Vi bor i ett gammalt hus på Dalagatan i Stockholm och vår lägenhet har fortfarande kvar det mesta från den sista stora renoveringen någongång på 50-talet.
Naturligtvis har vi målat om det mesta, både snickerier och väggar sedan vi flyttade in för ca 10 år sedan plus slipat golv mm.
Vårat nästa projekt är att fixa vårt "lilla" badrum (160 x 160 cm), slänga ut badkaret och i stället ställa in en duschcabin. En ganska stor och kostsam sak då hela golvet måste rivas upp och samtidigt måste vi göra förbikopplingar för det kommande stammbytet.

Stackars ICA Stig...
Hoppas att flera än jag blev äcklad av gårdagens Uppdrag Granskning, men jag förstår inte varför media i dag inte slagit upp det större än vad dom gjort.
Här har vi bla en ICA-handlare som trixar och fixar med sitt kött för att han själv skall kunna plocka ut en lön på 1 miljon (1.000.000 kr) i månaden. Jag hoppas att han mår djävligt dåligt idag!

Janne Josefsson for President!

"Everything you see is temporary...

Inga kommentarer: