söndag 18 november 2007

Kampen går vidare...



November månad är en ständig kamp men man får inte sitta och sega ihop. Det gäller att hålla igång hjärnan hela tiden som motstånd.
Därför arbetar jag hela tiden med mina egna och andras fria bilder. På deviantart finns det massor av stockbilder att hämta, lite olika kvalité är det på dom men jag har varit medlem där nu i 4 år så nu vet jag vad jag leta.
Om jag behöver tex strukturer och bakgrundsbilder till någon fotoillustration brukar jag bla stock.xchng.com.

Den här bilden gjorde jag i morse, tog ca 3-4 timmar.
Photoshop/LucisArt som vanligt.
Originalbilden från NikxStock på deviantart.


I går när jag var hos min dotter träffade jag också min svärfar Jocke. Och han berättade att han råkat ut för ICA:s nya legitimationstvång som gäller när man handlar öl och tobak. Han skulle köpa ett sexpack 3,5:er. Jocke är 84 år och en mycket städad och allert man. Han hade ju sett TV-inslaget och förstod att det inte var någon idé att protestera, snäll som han är.
ICA mannen som var i bladet och i TV han som avkräft leg av en 72-åring som handlat i affären i 40 år försvarade sig med att det måste vara lika för alla om vi skall klara av och bekämpa ungdomsfylleriet...sen sa han: Till och med jag visar legitimation???
Hur dum får man vara...

Man får hålla drömmen vid liv och vänta på lottovinsten...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jassåminsann, de har tagit det här spektaklet ner till dina breddgrader också? (Ica)

Eftersom jag själv jobbar i en butik som säljer både alkohol och tobak vet jag hur grymt svårt det är att bedömma ålder på vissa människor. Dock tycker jag att lite smidig får man väl ändå vara?
Att neka en människa som är i sluttampen av sitt liv att köpa lättöl (som de gjorde i Gällivare eller vars tusan d nu var) , det är ju bara sjukt

mitsu sa...

Man behöver ju inte överdriva. Tycker det är så barnsligt att dem ska köra sådan regel. Väldigt vacker bild förresten /mitsukononame