fredag 16 november 2007

Malin 37 år...




I dag fyller min dotter 37...det är ruskigt vad snabbt åren rusat iväg. Det känns som det var igår hon kom hit och förgyllde min/vår tillvaro här. Så på lördag skall vi träffas i hennes (och hennes man Claes och barnbarnens) nyköpta hus i Tullinge, det kommer säkert att bli trevligt...


Nikon F:en som jag ovanstående bilder med (1972) har jag fortfarande kvar i mitt kameraskåp, och den har hängt med sen jag gick i Fotoskolan på 60-talet. Jag tror aldrig jag kommer att ladda den med film igen och snart kommer den kanske att räknas som antik så då kanske man kan få ut några kronor för den....

I natt hade jag svårt att sova så jag tittade på gammal fin film med Gene Hackman i stället, "Avlyssningen" från 1974. Inte lika bra som hans "French Connection" från 1971 men den håller fortfarande. Sen satte jag mig vid G4:an och besökte världen för att hitta lite info om nyheterna i Photoshop CS3 som jag just installerat på laptopen. Adobes Russel Brown är en helt galen människa, men han gör bra tutorials. Russel Brown tips & tricks
Jag har också lyssnat på lite fin musik, klassikern "Super Session" med Mike Bloomfield + lite ny "Memory Loves You" med Sophie Zelmani.
Mike Bloomfield - Stop
Sophie Zelmani - Time to Kill

Mörkret sänker sig över landet och jag behöver skaffa mig en digitalblixt, den lilla fjutten som sitter på kameran är oanvändbar. Fast jag hatar blixtbilder.

Idag öppnar Fotomässan i Nacka och om ingenting annat dyker upp skall jag försöka ta mig dit och snurra runt ett par timmar....kanske kan man hitta en (billig) blixt där?

A good snapshot stops a moment from running away. ~Eudora Welty

Inga kommentarer: