söndag 11 november 2007

Memory lane igen...

Idag började jag att städa (lite försiktigt) i min bildverkstad, och nästan genast i högarna hittar man saker som man börjar fundera över, böcker och tidningar som man inte tittat i på några år...och sen när man måste välja ut vilka man ska spara och vilka man ska slänga. Då är det är inte lätt....



Då är det roligare att arbeta lite med någon bild man just hittat...städa kan man ju fortsätta med "manjana"....
Så då gjorde jag det. Den här urblekta bilden är från sommaren 1974. Lillan (min fru) bär vår 2,5 månader gamla son Joakim på ryggen. Malin 3,5 år tittar på solnedgången. Med lite goda ögon kan man se en grill nere i vänstra hörnet och det ligger också en fisk på klar för grillning. Vi levde nästan på fisk (gädda och aborre mest) när vi var ute med båten dom fina sommaråren i mitten på 70-talet.
Våran båt är den till höger, en Ockelbo C20 som vi hade mellan 1973 och 1977-78. Det var en vass liten sak som man kunde hetsa upp i 40 knop med sin 170hk Volvo Penta. Men frammåt 1978 började vi växa ur den och det började kosta uppåt 2000,- i bensin bara för att vara ute en helg. Så då sålde vi "Bettan" för en bättre peng en vad vi gett...


I morgon (i dag) skall jag fortsätta och städa....(kanske).

Inga kommentarer: