måndag 26 november 2007

Thank god it's monday...

Har inte skrivit på ett par dagar nu mest kanske för att jag haft idétorka i bildskapandet. I och för sig förståligt så här i novemberdiset.
Så jag plockar några bilder från arkivet....


47 år sedan...
Båda dom här bilderna är från 1960. På den översta sitter jag i köket i mitt föräldrahem. Mycket hår var det på den tiden, inte så långt men högt med hjälp av Brylcreme. Min guldtand hade jag fortfarande kvar också, den hade jag fått efter en cyckelolycka i trettonårsåldern.
På den andra bilden ligger jag med brutet lårben på Karolinska sjukhuset och blir ompysslad av två sköterskor. Lårbenet hade brutit på I1i Sörentorp där jag gjorde min militärtjänst som signalist. Jag låg nästan två månader där i sträckbänk och var sedan sjukskriven i ytterligare tre månader vilket betyder att jag bara gjorde halva min militärtjänst. När det sen ett antal är senare skulle göra mitt repmöte vägrade jag...men det är en annan lång historia.
Bilden överst är tagen av Freddy Grimm den från karro av en DN fotograf som låg på samma sal som mig Lantz tror jag han hette.


I helgen har vi haft besök av ett av våra barnbarn (Beatrice) som förgyllt vår tillvaro med sin spontanitet och livsglädje. Vi har tre barnbarn som med jämna mellanrum turas om att besöka oss här i "stan" och det tycker dom naturligtvis är spännande. På bilden sitter "Bea" och mormor Vivianna och arbetar vid symaskinen. En blus plus ett par byxor blev det och Bea tyckte jag hade en stor kamera.
.................................................

- Jag sa åt min man att nu får det vara nog. Allt du intresserar dig för är ditt förbaskade fotograferande. Så jag packade min väska och stack.

- Hur tog han det?

- Med vidvinkel, blixt och bländare 11.


...en månad kvar till jul nu och jag har äntligen betat av mina restskatter som jag slitit med i fem år!

Inga kommentarer: