lördag 3 november 2007

Photoshop äventyr...





Jag har arbetat i Adobe Photoshop sedan början av 90-talet då den första versionen kom. Photoshop var från början ett ganska enkelt skannerprogram och om jag inte minns helt fel så levererades på två 700 kb disketter.
Den stora revolutionen kom med version 2 (1992) där dom hade inkluderat lager vilket gjorde att man slapp spara alla de olika stegen man gjorde. Ibland kunde jag ha 10-15 versioner av samma bild/illustration som jag höll på med.
Idag arbetar jag i CS versionen på min gamla Mac och CS2:an på min laptop PC.

Bilderna visar lite olika Bilder/fotoillustrationer jag gjort och lite extra stora kan ni se dom den här gången när ni klickar på dom.

"Youth is the gift of nature, but age is a work of art." - Stanislaw Jerszy Lec

Man får önska er alla en trevlig helg!

Inga kommentarer: