söndag 6 januari 2008

För fyrtio år sedan...

Om cirka två veckor startar min 66:e säsong på den här planeten, och jag avslutade för ca ett år sen mitt nästan 50-åriga liv på arbetsmarknaden. Jag trivs utmärkt med att vara pensionär, och därmed få styra och ställa som jag vill, göra vad jag vill, tycka vad jag vill. Arbetar fortfarande heltid men då med mina egna bilder/projekt och lever efter..."One image a day keep the doctors away".



Många människor har jag mött på min resa bla ovanstående två förtjusande flickor/damer. Båda mycket stora personligheter och med stor integritet. Bilderna är från 1968 då man fortfarande var ung och befann sig i ett slags förhöjt känslomässigt tillstånd där allt var nytt och möjligt och man ännu var övertygad om att man skulle bryta sig ur mönstret och inte bli som sina föräldrar.


Studiobild 1968.



Modebild för Expressen 1968.



Carlzon himself 1968.



Ett av mina verktyg som jag jobbade med 1968, och som jag fortfarande har stående i kameraskåpet.

"Stoppa matchen, stoppa mässan, stoppa pipan!" -Sture Johannesson 1968

Inga kommentarer: