måndag 14 januari 2008

Nature love...


Läste i dagens blad att Söderåsens naturområde (nationalpark) är lika populärt vad gäller besökare som Stockholm slott. Flera gånger när jag varit nere i Skåne har jag besökt Söderåsen och kommer säkert att göra det igen i framtiden. Det finns flera fina vandringsleder och naturen är omväxlande och bjuder på lummiga lövskogar, mäktiga rasbranter med höga klippor, strömmande vattendrag och vida utsikter.
Söderåsbilden: Mycket får man stå ut med ibland för att få (natur) bilder, här öste verkligen regnet ner. Men som tur var hade jag som vanligt skärmmössan på mig som skyddade kameran, i övrigt blev jag genomblöt.

"Study nature, love nature, stay close to nature. It will never fail you" -Frank Lloyd Wright

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Bernt!
Snubblade in på din blogg av en slump och har blivit kvar i den hela morgonen, jag har tidigare sett några av dina bilder du skapat och jag måste bara få säga att du gör makalöst vackra, spännande och blickfångande bilder.
Jag önskar att jag under min livstid har möjlighet att lära mig behärska om än bara en bråkdel av den teknik du jobbar med.

Hit lär jag komma fler gånger