torsdag 10 januari 2008

Roligt nästan jämt...


På fotosidan (och även på andra community's och bloggar) pågår en ständig debatt i olika fraktioner om vad som är det "rätta" sättet att fotografera och skapa bilder. Jag har hållit mig utanför den debatten eftersom jag hela tiden hoppar mellan olika tekniker, färger och former och jag har därför svårt att passa in i någon speciell grupp.
Ena dagen gör jag "äkta" fotografier enligt dogma principen, nästa dag kanske en manupilation/fotoillustrations bild och tredje dagen en bild som mera påminner om grafik. I många fall har jag en klar idé när jag börjar men ibland har jag ingen aning om hur slutresultatet skall bli när jag sätter igång, och ännu mera nu kanske sen jag avslutat mitt yrkesliv och därmed inte har några kunder/uppdragsgivare att ta hänsyn till.
Roligt har jag i alla fall...Bilden är en digital "fusk" image transfer.

Det ska va' gôtt å leva, annars kan det kvitta
Fint å leva, annars kan det kvitta...
/Claes Eriksson

Inga kommentarer: