onsdag 16 januari 2008

Idag blir det fest....


In på min hallmatta rasslade i dag ner årets oranga kuvert som man naturligtvis slet upp med spänning...
Och vad blev det då, jo en höjning av min pension med 240 kr i månaden det tackar man för. Nu kan man ge sig ut och konsumera.


Man upphör inte att förvånas....
Ytterligare en politiker har fastnat med fingrarna i syltburken.
En politiker ska företräda väljarnas intressen och måste därför var höjd över misstanken att skaffa sig egna fördelar. Blotta misstanken om det skadar förtroendet.
En politiker med ansvar för det sociala här i stan har fått en lägenhet av ett företag som kommunen köper tjänster för många miljontals kronor av.
Lägenheten har stått tom ett år och företaget försvarar sig med att lägenheten varit svår att hyra ut.
Tjena, tjena...en lägenhet på 125 kvm i innerstan svår att hyra ut!!! Det står 45000 i bostadskön...

Om ingen berömmer dig, beröm dig själv.
(snott från Micke Bergs blogg)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på dig Bernt! Och god fortsättning. Jag hör att du också har insett vad politik i Sverige (och världen) egentligen går ut på ;)

Vad ska du köpa för något med din förhöjda månadspeng?

ha d gött!

Anonym sa...

Går inte in på ämnet politik för då blir jag bara så &%#%/((&%&/()8 förbannad på alla orättvisor...så istället skriver jag bara hej och önskar dig en fin dag och fortsätt beröm dig själv...det är nog ett himla bra tips ;-).

mona//