fredag 18 januari 2008

Kom och hälsa på mig om tusen år...

Rubriken har jag snott från Bodil Malmstens senaste (vackra) bok och hon har i sin tur snott den från den ryske poeten Majakovskij som gav detta svar till dem som ansåg att hans dikter var alltför tillfälliga.


Idag för 66 år sedan satte jag ner mina fötter på den här planeten, rent bokstavligt faktiskt eftersom när jag föddes kom ut med fötterna först. Om det sen haft någon större inverkan på mitt liv det är svårt att säga, men jag gillar i alla fall att ha fast mark under fötterna.

"Dom belönas med stålar och popularitet,
för att föra ut sin förljugenhet,
men jag är ärligt talat inte ute efter klöver,
en nytvättad skjorta är allt vad jag behöver".
Vladimir Majakovskij / Bertil Goldberg, 1973

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis!
Då är du på pricken 2år äldre än min far som jag ska fira idag med en 18årig Highland Park.

Hoppas du får en trevlig födelsedag.

Anonym sa...

grattis grattis!

joyb sa...

Mr. Carlzon:

Jag grundar din blog, då jag sökte för ”Brödåkra” på Google.com. Jag läste all din blog postar från ditt nytt snubblar till Brödåkra med store intresserar, som det var familjhemmet av min great-grandmother, Sofia Sjöberg, för hon kom till U.S.et i 1889. Mig förälskelse att veta förlägger… härom for example, är skulle Brödåkra, precis som en den liten stuga dig hyrde stunder på semester? Eller har du en familjanslutning till förlägga? Behaga e-posten mig på joyb@redstarcreative.com. Jag skulle förälskelse att prata med dig!

joyb sa...

P.S. Jag talar inte svensk, så jag använde en internetöversättare för att skriva mitt meddelande. Jag hoppas det gör avkänning!